Du er en virksomhed, non-profit eller association manager, der har brug for at nå dine organisatoriske mål på tidsplan. Da pr skal hjælpe dig gøre netop det, hvorfor overlade det helt i hænderne på andre?
I din egen bedste interesse, involvere sig personligt i jeres pr-indsats og spørge den PR team servicering din afdeling, afdeling eller datterselskab et par spørgsmål.
De fokuserer på en brugbar og omfattende plan for at producere de vigtigste eksterne publikum opførsel som kunderne kommer tilbage for gentagne køb; nye perspektiver begyndt at snuse rundt; kapital donorer beder om mere information, og andre beslutter at angive dine tjenester eller produkter og lignende gode ting?
Spørge PR folk hvordan de mener om at bruge den grundlæggende forudsætning for public relations som en guide til PR-arbejde de gør for dig. For sags skyld, hvad mener du om disse to sætninger? Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Den hyggelig genstand omkring forudsætning er, at det skinner PR spotlight direkte på dem uden for grupper af mennesker med en stor sige om hvor godt du vil være – nemlig, på din vigtigste eksterne målgrupper.
Så spørg din PR team, hvordan de mener om at bruge disse værktøjer for at erobre de opfattelser, og dermed adfærd af dine vigtigste uden for publikum.
For eksempel, du og din PR folk virkelig kender hvordan organisationen opfattes af disse målgrupper, og er du alle virkelig klar over opførsel at strømmen fra disse opfattelser?
Fordi det er hvor gummi opfylder vej – mål publikum adfærd at hjælpe eller hindre dig i at nå din operationelle mål.
For at finde ud af, hvilke mål tænker publikum medlemmer din orgel-ization, du og din PR team skal interagere med dem og stille en masse spørgsmål. Alternativet er at bruge betydelige penge på professionel inspektionsarbejde, men lad os antage, at ikke det virkelig et alternativ på dette tidspunkt i budgetcyklussen.
I det mindste, vi taler om spørgsmÃ¥l som “Hvad synes du om os? Har du haft omgang med os? Var de tilfredsstillende?” Vær pÃ¥ vagt til negativities misforstÃ¥elser, unøjagtigheder, falske antagelser og rygter.
Med sådanne data i hånd, er du klar til at etablere dit pr mål. Ofte, det kan udtrykkes i et par ord: opklare denne misforståelse, korrigere denne unøjagtighed eller præcisere at falsk antagelse.
Men ingen PR mål er klar til kamp uden en god strategi til at fortælle dig, hvordan at nå det. I sager omhandlende opfattelse og mening, er der kun tre strategier at vælge imellem: styrke eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der er ingen, eller ændre den. Et ord her, foretage visse den strategi, du vælger, er en god pasform med dit pr mål.
Klart forbereder det mest udfordrende aspekt af PR problemløsning sekvens den meddelelse, der vil gøre tunge løft – at ændre individuelle opfattelse inden for din target publikum pop forøges. Det kan gøre det, hvis det er bÃ¥de overbevisende og overbevisende. Som PR team “kundeadministrator,” skal du ogsÃ¥ være involveret i besked forberedelse. Er det klart, hvilken opfattelse skal ændres, og er din begrundelse, troværdig og overbevisende?
Næste, hitch op din “lastdyr,” kommunikation taktik du nødt til at bære dette budskab til øjne og ører af dine vigtigste mÃ¥lgruppe. Heldigvis, du og din PR team har en lang liste over sÃ¥danne taktik rÃ¥dighed, lige fra pressemeddelelser, medier informationsmøder, nyhedsbreve og facilitet ture til radio og avis interviews, brochurer og personlige møder. Bare vær sikker pÃ¥, at de taktik valgt har en rekord for faktisk at nÃ¥ folk som dem i din mÃ¥lgruppe, og at budgettet kan rumme type og hyppigheden af kommunikation taktik forpligtet til at gøre arbejdet.
Temmelig hurtig-lignende, du vil undre sig over, hvor meget fremskridt i retning af din pr mål du virkelig gør. Der er signal igen overvåge opfattelser af medlemmerne af din målgruppe. Samme spørgsmål, men et nyt mål: se nøje for tegn, opfattelser faktisk er ved at blive ændret.
Du kan altid anvende mere pres på indsatsen ved at tilføje nye meddelelser taktik til slaget og bumpe op nogle af deres frekvenser.
Ved at holde en ledelsesmæssig øje på din pr program- og opfylder dig selv at det er fokuseret på at hjælpe dig med at opnå din operationelle mål – du kan være sikker på er din PR dollars bliver brugt på at brugbart og omfattende plan for at producere disse nøgle publikum adfærd, der påvirker din operation mest.
udgangen